چگونه بعد از سفر سلامت پوست خود را حفظ کنیم؟

برای بسیاری از ما اتفاق می‌افت که بعد از سفر دچار آفتاب سوختگی، خشکی پوست، ایجاد جوش، پف کردن صورت و چشم‌ها و … می شویم. این ضایعات پوستی یکی از رایج ترین مشکلات بعد از مسافرت است چرا که به دلیل تغییرات آب و هوایی در طول سفر پوست دچار اختلالاتی شده که آن را از مکانیسم طبیعی خارج کرده و مشکل ساز می شود. در این مطلب می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چگونه بعد از سفر پوست خود را سم زدایی نموده و سلامت پوست خود را حفظ نماییم.

با چشم های پف کرده بعد از مسافرت چه کنیم؟

۱. خوب بخوابید. به اندازه کافی استراحت کنید.

۲. از کرم دور چشم استفاده کنید، کرمهایی که مواد کافئین دار و یا ویتامین K و یا ویتامین C برای کاهش کبودی زیر چشم و یا پف آن دارند. کرم های دور چشم را داخل یخچال نگه دارید تا سریعتر اثر کنند.

کرم چشم - سلامت پوست بعد از سفر

۳. به پشت بخوابید. این کار از تجمع مایعات در چشم و زیر چشم تان جلوگیری می کند.

۴. ماسک های خانگی استفاده کنید:خیار و یا چای کیسه ای را برای محافظت از دور چشم امتحان کنید.

خشکی پوست بعد از سفر و حفظ سلامت پوست

۱. شربت سیب بخورید.

۲. در شستشوی بدن مخصوصا صورت خود دقت کنید. شستن بدن با آب داغ، باعث می شود که پوست دچار خشکی شود برای شستشو از پاک کننده های قوی استفاده نکنید.

۳. پوستتان را همیشه مرطوب نگه دارید. استفاده از روغن گیاهی ، روغن زیتون، روغن بادام و دیگر مواد مرطوب کننده طبیعی توصیه می شوند.

۴. در هنگام خواب از دستگاه های مرطوب کننده استفاده کنید.

دستگاه مرطوب کننده - سلامت پوست بعد از سفر

۵. بدنبال محصولاتی باشید که مواد تشکیل دهنده آن ها باعث کاهش قرمزی پوست شود. مثلا عصاره شیرین بیان، عصاره چای سفید ، عصاره گیاهان دریایی، زردچوبه، چای سبز، منیزیم و فسفات ویتامین C ، عصاره گل رز، خیار و زنجبیل به این منظور توصیه می شوند.

جوش و آکنه مسافرتی

۱. استرس را از خود دور کنید و برای به آرامش رسیدن، ورزش کردن را فراموش نکنید.ورزش باعث می شود که چرخه التهابات در بدن از بین برود و سیستم بدن را به آرامش می رساند.

۲. رژیم غذایی سالم داشته باشید. سعی کنید غذاهای تازه و سالم همراه با غلات سبوس دار استفاده کنید. انواع میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از آنتی اکسیدان هستند و پروتئین بدون چربی گزینه های خوبی هستند.

میوه های حاوی آنتی اکسیدان - سلامت پوست در سفر

۳. رژیمی داشته باشید که به سلامت پوست شما کمک کند، پوست را تمیز ، مرطوب ، لایه برداری و در مقابل آکنه محافظت کند.

۴. با پزشک متخصص پوست مشورت کنید . شما با کمک پزشک می توانید مسیری را برای رسیدن به نتایج دائمی و مفید برای بهبود پوست پیدا نمایید.

مطالب پیشنهادی:

این مقاله تا چه میزان برای شما مفید بود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *