لباس مناسب سفر به شمال چگونه لباسی است؟

مهم‌ترین چیزی که بعد از تهیه بلیط و مقدمات سفر باید در نظر داشت، انتخاب پوشاک مناسب برای سفر است. در این مقاله برای انتخاب یک دست لباس مناسب برای سفر به شمال با شما صحبت خواهیم کرد. لباس مناسب سفر شمال را چگونه انتخاب کنیم؟ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لباس مناسب برای مسافرت به شمال با کافه صور همراه باشید.

۱- یک کت و یا کاپشن سبک؛ لباس مناسب برای تمام فصول

لباس مناسب سفر به شمال چگونه لباسی است

استان‌های شمالی ایران دارای آب و هوای متنوعی هستند، به عنوان مثال اگر قصد کمپینگ در جنگل و یا کوهستان‌های شمال کشور را دارید، حتما یک کاپشن سبک و بادگیر همراه داشته باشید. البته این لباس برای سفرهای کنار دریا هم لازم می‌شود، به خصوص در شب‌ها و ایام سرد سال.

۲- شلوار جین را فراموش فراموش نکنید

لباس مناسب سفر به شمال چگونه لباسی است

پوشیدن شلوار جین مزیت‌های زیادی دارد، در سفر امکان اتو کردن لباس، شستشوی آن بسیار کم است. برای همین برای سفر آن دسته از لباس‌هایی را انتخاب کنید که کمتر به اتو کردن نیاز داشته باشند و اگر هم کثیف شدند خیلی کثیفی را نشان ندهد. به همین دلیل همراه داشتن شلوار جین را به شما توصیه می‌کنیم. این شلوار هم در تابستان و هم در زمستان بسیار مناسب و کاربردی است.

۳- یک جفت کفش راحت، همراه خود داشته باشید

لباس مناسب سفر به شمال چگونه لباسی است

پیاده روی، گشت و گذار در طبیعت، کوهنوردی در دل طبیعت شمال کشور بدون داشتن حداقل یک جفت کفش مناسب امکان پذیر نیست. اگر برای سفر کاری به شمال ایران سر نمی‌زنید، پوشیدن کتانی مناسب ورزشی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. برای رفتن کنار ساحل هم داشتن یک دمپایی را به شما توصیه می‌کنیم تا کفش‌هایتان خیس نشوند.

۴- کلاه و عینک آفتابی همراه داشته باشید

لباس مناسب سفر به شمال چگونه لباسی است

باتوجه به غیر قابل پیش بینی بودن شرایطی جوی همراه داشتن یک عینک آفتابی مناسب را به شما توصیه می‌کنیم. همراه داشتن این اکسسوری چه در کنار ساحل و چه در دل جنگل از چشم‌ها در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت خواهد کرد. همچنین با توجه به منطقه‌ای که قصد سفر به آن را دارید کلاه آفتابی و یا کلاه بافتنی همراه خود داشته باشید.

۵- شال و روسری بلند همراه خود داشته باشید

لباس مناسب سفر به شمال چگونه لباسی است

همراه داشتن یک روسری و شال بلند به شما کمک می‌کند که در برابر آفتاب شدید سر و گردن خود را بپوشانید و یا در سرما مانع از ورود هوای سرد به داخل ریه خود شوید. همچنین می‌توانید از این روسری در کوه و دشت به عنوان وسیله‌ای برای نگهداری اقلام مورد نیاز سفرتان استفاده کنید. بنابراین جدا از موارد مطرح شده حتما یک روسری بلند برای سفرهای اکتشافی خود داشته باشید.

مطالب پیشنهادی:

این مقاله تا چه میزان برای شما مفید بود؟

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *