آیا می خواهید یک هیچهایک باشید؟

بسیاری از مردم تصور میکنند هیچهایک (رایگان سواری)، دشوار و در عین حال خطرناک است. اما اگر اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید خواهید دریافت که با رعایت برخی نکات، سفر بسیار هیجان انگیز و متفاوتی خواهید داشت. هیچهایک، نوعی از سفر رفتن است که بهترین راه برای کشف یک کشور جدید محسوب می شود.

هیچهایک

نکات کاربردی برای یک  هیچهایک

مشخص کردن مسیر سفر: هنگامی که تصمیم به سفر گرفتید، ابتدا مسیر سفر خود را مشخص کنید. برای این منظور می توانید از نقشه های کاغذی یا نقشه گوگل استفاده کنید تا مسیری که در آن قدم خواهید گذاشت را به خوبی بشناسید.

سفر با دوستان: شاید اگر تنها باشید، مخصوصا برای خانم ها، پیدا کردن ماشین راحت تر باشد اما میتواند میزان امنیت شما را کاهش دهد. در این نوع سفر همراه بودن با گروه به شدت توصیه می شود.

انتخاب محل مناسب: باید برای استادن محل مناسبی را انتخاب کنید. مثلا زمانی که در شهر هستید، تاکسی های زیادی برای شما توقف خواهند کرد و اگر خیلی بیرون از شهر باشید، دیگر ماشینی گیر نخواهد آمد. پس محل مناسب برای قرارگیری بسیار مهم است.

ظاهر مناسب: تصمیم راننده برای ایستادن یا رفتن، ارتباط مستقیمی با ظاهر شما دارد. ظاهر شما باید آراسته و در عین حال مناسب باشد. از پوشیدن لباس نامناسب به شدت خودداری کنید. لباس باید راحت، تمیز و مناسب با فصل و شرایط آب و هوایی باشد.

توافق کنید: برای جلوگیری از هرگونه سوء تفاهم، قبل از سوار شدن خوب است که راجب نوع سفر خود و اینکه رایگان صورت می گیرد برای راننده توضیح دهید تا هنگام پیاده شدن دچار مشکل نشوید.

مکالمه، خوب یا بد: شما برای این سفر هزینه ای پرداخت نمی کنید اما اگر با توجه به شرایط صلاح دید، می توانید گفت و گوی خوب و تجربیات خود را با روی خوش در اختیار راننده بگذارید. همیشه در ابتدا موضع نگیرید یا خیلی زود اعتماد و نتیجه گیری نکنید.

خوشبین باشید: قبل از سفر باید بدانید که ممکن است مسیر زیادی را پیاده طی کنید یا مدت زیادی در انتظار ماشین باشید اما در هر صورت نباید خوش بینی خود را از دست بدهید. به قدرت خود اعتماد داشته باشید و بدانید که در این تجربه جدید قطعا موفق خواهید شد.

مطالب پیشنهادی:

این مقاله تا چه میزان برای شما مفید بود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *