بازدید رایگان از موزه ها در روز جهانی موزه

روز جهانی موزه (International Museum Day) مناسبت بین‌المللی است که هر ساله روز ۱۸می توسط شورای بین‌المللی موزه برگزار می‌شود. این رویداد هر ساله یک موضوع مشخص را برجسته می‌کند و فرصتی را به متخصصین موزه که امکان دیدار مستقیم با مردم را به دست بیاورند و چالش‌هایی که موزه با آن روبرو می‌باشد را برجسته می‌کند. در واقع هدف این است که موزه جایگاه خود را به عنوان که یک نهاد غیر خصوصی و دائمی برای عموم مردم به دست بیاورد. نهادی که در خدمت و توسعه جامعه است که میراث ملموس و ناملموس بشریت را در هر کشور نگهبانی می‌کند و محیطی را برای اهداف آموزشی، مطالعه و خوش وقتی ایجاد می‌کند. در نتیجه روز جهانی موزه امکانی ست برای بالا بردن آگاهی عمومی در مورد نقش موزه در توسعه جامعه امروز، در سطح بین‌المللی نقش ایفا می‌کند.

موزه

طبق گفته مدیر اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، ۲۸ اردیبهشت و به مناسبت روز جهانی موزه بازدید از کلیه موزه‌ها و محوطه‌های ملی و جهانی رایگان است.

محمد رضا کارگر - مصاحبه روز جهانی موزه

محمدرضا کارگر، مدیر اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، اعلام کرد که به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی به منظور ترغیب و تشویق عموم مردم برای بازدید از موزه‌ها، علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند در روز شنبه ۲۸ اردیبهشت به صورت رایگان از موزه‌های تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی بازدید کنند.

کارگر افزود:

همچنین در صورت فراهم بودن شرایط، موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی می‌توانند تا ساعت ۲۰ میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان باشند.

جهت مشاهده آخرین اخبار و اطلاعات ایرانشناسی و ایرانگردی به تلگرام کافه صور بپیوندید.

این مقاله تا چه میزان برای شما مفید بود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *