بهترین دیزی سرا های تهران

دیزی یا آبگوشت یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با وجود محبوبیت غذاهای فست فودی و غربی همچنان جایگاه بالای خود را حفظ کرده است. هرچقدر هم عاشق پیتزا و همبرگر و استیک باشید، باز هم می دانید که هیچ چیز نمی تواند جای یک دیزی خوشمزه و جا افتاده به همراه نان سنگک تازه و ترشی و ماست و زیتون و … را بگیرد! از آن جا دیزی طرفداران زیادی دارد در این مطلب تصمیم گرفتیم بهترین دیزی سرا های تهران را به شما معرفی کنیم. اگر روز جمعه یا تعطیل دلتان هوس یک دیزی خوشمزه و چرب و چیلی را در تهران کرد, می توانید برای خوردن بهترین دیزی تهران به این دیزی سرا ها بروید؛ در ادامه با کافه صور همراه باشید.

دیزی سرا آذری

دیزی سرا آذری

لازم است معرفی بهترین دیزی تهران را از یکی از قدیمی ترین و معروف ترین دیزی سراهای تهران شروع کنیم که در این زمینه پیشکسوت به حساب می آید. دیزی سرای آذربایجان در جنوب تهران و میدان راه آهن و در فضایی قدیمی و سنتی قرار گرفته و یکی از بهترین دیزی سرا های تهران است. دکوراسیون و محیط سنتی و دلنشین این رستوران، تزئینات و اشیاء قدیمی که به در و دیوار آویخته شده اند، رفتار خوب و حرفه ای رستوران و صد البته دیزی خوشمزه و جاافتاده این رستوران آن را به مقصد اصلی بسیاری از عاشقان دیزی و آبگوشت تبدیل کرده است. این رستوران سرویس چای و قلیان هم دارد که اگر بعد از خوردن یک دیزی خوشمزه هوس قلیان کرده باشید می توانید سفارش بدهید. البته این نکته را فراموش نکنید که از آن جا که این دیزی سرا بسیار محبوب است پس همیشه و به ویژه روزهای تعطیل بسیار شلوغ است و باید کمی زودتر بروید تا صندلی خالی پیدا کنید.

دیزی سرای آذری

آدرس: میدان راه آهن، ابتدای خیابان ولیعصر، روبروی شهرداری ناحیه ۴، پلاک ۳۰، دیزی سرای آذربایجان

دیزی سرا ایرانشهر

دیزی سرا ایرانشهر

یکی دیگر از بهترین دیزی سراهای معروف تهران در خیابان ایرانشهر قرار گرفته است. این دیزی سرا هم محبوبیت و شهرت زیادی پیدا کرده و افراد زیادی از نقاط دور و نزدیک تهران برای خوردن دیزی های خوشمزه به این مکان می آیند. دکوراسیون و محیط این رستوران هم سنتی و پر از نقاشی های دیواری صحنه های شاهنامه و هزار و یکشب است. دیزی های این رستوران در ظروف سنگی سرو می شود و همراه با آن کلی مخلفات مثل ماست، ترشی، زیتون و … برایتان می آورند. البته این سرویس انتخابی نیست و همراه با هر دیزی تمامی این مخلفات سرو می شود و در آخر هم هزینه آن از شما دریافت می گردد. بنابراین منتظر پرداخت مبلغ نسبتا بالایی باشید. با این حال، کیفیت خوب دیزی و محیط جالب و سنتی این رستوران باعث شده طرفداران بسیار زیادی پیدا کند و همیشه صفی طولانی جلو در رستوران تشکیل شده است.

دیزی سرای ایرنشهر

آدرس: خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، خیابان آذری، دیزی سرای ایرانشهر

دیزی سرا طرشت

دیزی سرای ناصرخان

مورد بعدی در لیست دیزی سراهای معروف تهران یک رستوران مشتی و باصفاست که توسط فردی لوتی منش به اسم آقا ناصر اداره می شود. آقای ناصر قهرمانی از طرفداران دو آتیشه هنرپیشه فیلم های قدیمی، ناصر ملک مطیعی است و در و دیوار این رستوران پر از تصاویر و پوسترهای این هنرپیشه و همین طور عکس های طهران قدیم است. حتی مرام و لحن حرف زدن آقا ناصر هم آدم را به یاد فیلم فارسی های قدیمی می اندازد. این رستوران تا حدودی حال و هوای مردانه دارد که شاید برخی خانم ها محیط آن را نپسندند و کاغذی روی دیوار چسبانده شده که روی آن نوشته شده: در این مکان نمی خورم، نمی تونم، سیرم و با هم یک دیزی می خوریم نداریم! قیمت دیزی های این رستوران بسیار معقول و مناسب است و با توجه به طعم و مزه دلچسب و جاافتاده دیزی هایش واقعا می ارزد.

دیزی سرا طرشت

آدرس: ضلع شمالی میدان آزادی، خیابان شهید صالحی، چهارراه طرشت شمالی، انتهای کوچه اکبری، جنب حسینیه بزرگ، دیزی سرای طرشت

رستوران تیلیت

رستوران تیلیت

اگر دیزی دوست دارید، اما می خواهید آن را در محیطی شیک و مدرن و امروزی نوش جان کنید به رستوران تیلیت بروید. این رستوران همان طور که از اسمش مشخص است در زمینه طبخ دیزی تخصص دارد و با وجودی که دکوراسیون مدرنی دارد دیزی را در ظرف های سفالی و سنتی سرو می کند. البته مدرن بودن یک جا بالاخره خودش را نشان می دهد و تفاوت آن در منوی رستوران دیده می شود: دیزی آجیل، دیزی فلفلی، دیزی بزباش، دیزی بدون چربی، دیزی زعفرانی و دیزی گیاهی هم از ابداعات و انواع مختلف دیزی در این رستوران هستند. کلیه دیزی ها همراه با طیف متنوعی از ترشی سرو می شود و بعد از غذا هم با چای و نبات از شما پذیرایی می شود. برخورد پرسنل بسیار حرفه ای و مودبانه است و به همین دلیل خانواده هایی که می خواهند دیزی را در محیطی شیک و امروزی میل کنند رستوران تیلیت را انتخاب می کنند. البته از آن جا که این رستوران محبوبیت زیادی دارد در روزهای تعطیل حتما از قبل جایتان را رزرو کنید. به یاد داشته باشید که طیف قیمت های این رستوران بالاست و جزء دیزی سراهای گران قیمت و لاکچری دسته بندی می شود.

دیزی سرای تیلیت

آدرس: سعدی شمالی، روبروی منوچهری، کوچه مصباح، پلاک ۱۹۴، دیزی سرای تیلیت

رستوران دیزی بار

رستوران دیزی بار

یکی دیگر از دیزی سراهای معروف تهران رستورانی بسیار شیک و مدرن به اسم دیزی بار است که در خیابان ملاصدرا قرار گرفته است. هر تصویری که از یک دیزی سرای سنتی و مشتی در ذهنتان دارید را کنار بگذارید. چون با یک رستوران بسیار شیک و مدرن روبرو خواهید شد. در این رستوران انواع دیزی و قلیان با دیزاینی مدرن و لوکس به مشتریان ارائه می شود. البته همان طور که می توان حدس زد قیمت دیزی های این رستوران شیک هم اصلا ارزان نیست و در رده رستوران های گران قیمت محسوب می شود. منوی این رستوران بسیار جالب و قابل توجه است و شامل دیزی سنتی، دیزی هندی، دیزی گردن، دیزی قلم، دیزی اعیونی، دیزی کم چرب رژیمی و … را شامل می شود. علاوه بر دیزی در این رستوران می توانید کوفته تبریزی، انواع دلمه بادمجان، برگ و فلفل، کشک بادمجان و میرزاقاسمی را هم سفارش بدهید.

آدرس: میدان ونک، خیابان ملاصدرا، بعد از شیخ بهایی، روبروی بیمارستان بقیه الله، رستوران دیزی بار

دیزی بار آتیش

دیزی بار آتیش

دیزی بار آتیش با محیط و دکوراسیون سنتی و باصفا و دیزی های خوشمزه، پرگوشت و لذیذی که دارد در سال های اخیر به یکی از دیزی سراهای معروف تهران تبدیل شده است. دیزی ها را در ظروف سفالی سنتی سرو می کنند و معمولا سرویس دیزی شامل انواع ترشی، ماست، سالاد، سبزی و نان سنگک تازه و البته دوغ خوشمزه و دلچسب است. طعم دیزی های این رستوران بسیار خوشمزه است و پرسنل مودب و سرویس دهی مناسب آن باعث شده تا افراد زیادی برای دیزی خوردن به این رستوران و دیزی سرا بیایند. این رستوران در میدان تجریش، خیابان مقصودبیک قرار گرفته و فضای پارک مناسبی هم دارد.

دیزی آتیش

آدرس: میدان تجریش، خیابان امیرابراهیم دربندی (مقصودبیک سابق)، روبروی خروجی پارکینگ همت، پلاک ۸۲، دیزی بار آتیش

دیزی لند

دیزی لند

رستوران دیزی لند که بیشتر آدم را به یاد دیزنی لندهای مشهور می اندازد یکی دیگر از دیزی سراهای معروف تهران است. این رستوران در خیابان شریعتی، ظفر قرار گرفته و دو نوع دیزی سنگی (دیزی سنگی تشریفاتی و دیزی سنگی معمولی) را به مشتریانش ارائه می دهد. دکوراسیون و محیط داخل این رستوران به سبک و سیاق سنتی تزیین شده و همراه با دیزی ها معمولا با نان، سبزی، ماست محلی و انواع ترشی از شما پذیرایی می شود. البته در این رستوران به جز دیزی غذاهای دیگری مثل کوفته و کشک بادمجان و انواع کباب هم سرو می شود، اما عمده شهرت دیزی بار به خاطر دیزی های خوشمزه و لذیذش است.

غذای دیزی لند

آدرس: خیابان شریعتی، ظفر، گوی آبادی، خیابان راجیان، پلاک ۱۷، رستوران دیزی لند

مستر دیزی

مستر دیزی

رستوران مستر دیزی با تمام دیزی سراها متفاوت است، با این حال به خاطر دیزی خوشمزه و با کیفیتش در این لیست معرفی می شود. وقتی ظاهر این رستوران را می بینید فکر می کنید با یک رستوران فست فود روبرو هستید تا یک دیزی سرا و در واقع شعار این رستوران هم این است: اولین رستوران فست فود ایرانی! دکوراسیون مدرن و امروزی و ظرف و ظروف چینی و شیکی که در این رستوران ارائه می شود تجربه ای جدید از دیزی خوردن را به شما می دهد که شاید برای بسیاری جالب باشد. با این حال اگر طرفدار دو آتشه دیزی سراهای سنتی و قدیمی هستید احتمالا از دکور و فضای این رستوران خوشتان نخواهد آمد. از طرفی دیزی های این رستوران هم خیلی چرب و چیلی نیست و بیشتر با دیزی های بهداشتی و سلامت روبرو هستیم. به هرحال این رستوران زنجیره ای هم با شعب مختلفی که در تهران و شهرستان ها دارد روز به روز معروف تر می شود. برخی از شعبه های محبوب مستر دیزی عبارتند از شعبه پارک ملت، شعبه ستارخان، شعبه میدان ولیعصر و شعبه قیطریه.

این مقاله تا چه میزان برای شما مفید بود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *