بهترین رستوران‌های یزد

یزد، با آن خانه‌های خشتی و گلی و بادگیردار، جایی که می‌شود ساعت‌ها در کوچه پس کوچه‌های خلوتش قدم زد و خسته نشد. یزد شهری است که آدم از نشستن در حیاط خانه‌های قدیمیش خسته نمی‌شود و همه چیز تو را غرق خودش می‌کند. اما کجای یزد می‌شود غذای خوب خورد؟ بهترین رستوران‌های یزد کجاست؟ در این مطلب سعی شده است، به معرفی تمام این رستوران‌ها پرداخته شود؛ بنابراین با کافه صور همراه باشید.

تالار یزد

رستوران تالار یزد

اگر قرار باشد هر لیستی از بهترین رستوران‌های یزد آماده کرد، این رستوران در همه لیست‌ها دیده خواهد شد. کمتر کسی است که اسم تالار یزد را نشنیده باشد، چرا که هم بین خود یزدی‌ها و هم بین مهمانان این شهر تاریخی، یکی از معروف‌ترین‌هاست. تالار یزد که قبلاها به آن “حاجی آشپز” می‌گفتند و به آقا قهوه چی هم معروف است، سالن‌ها و غذاخوری‌های متعددی برای برگزاری جشن‌ها و عروسی‌ها دارد و بعضی وقت‌ها همین که دارید غذا می‌خورید شاید صدای پایکوبی سالن بغل را هم بشنوید، ولی همه اینها باعث نمی‌شود که از خیر غذای خوبش بگذریم. به عقیده بسیاری بهترین غذا را در سفر به یزد باید در رستوران تالار یزد خورد. خیلی‌ها تعریف باقالی پلو با ماهیچه اش را می‌کنند. کباب کوبیده‌اش بسیار لذیذ است و خورشت فسنجان، شیرین پلو و ته چینش هم حرف ندارد. به اضافه اینکه قیمه یزدی این رستوران را هم باید امتحان کرد.

رستوران تالار یزد 1

رسم‌های قشنگی هم در رستوران حکمفرماست مثل چرخاندن سینی ته دیگ بین میزها. در تالار یزد خبری از مالیات و حق سرویس نیست و قیمت‌ها معقول است فقط اینکه اینجا رستوران شلوغی است و باید قبل از ساعت ۱۲ آنجا بود، به همه اینها دوری از مرکز شهر و بافت تاریخی شهر را هم اضافه کنید. ناگفته نماند که معروف‌ترین شیرینی‌سرای یزد یعنی کارگاه شیرینی حاج خلیفه رهبر هم نزدیک این رستوران است و می‌توان با یک تیر دونشان زد.

آدرس رستوران تالار یزد:  یزد، بلوار جمهوری، نرسیده به دروازه قرآن

رستوران مشیرالممالک

رستوران مشیرالممالک یزد

هتل باغ مشیر الممالک یزد باغی قدیمی با درخت‌های کهن و سر به فلک کشیده، جوی‌های آب روان، حوض‌ها و فواره‌های زیاد است و تصور کنید در همچنین جایی روی تخت بنشینید و غذای باکیفیتی بخورید. غذایی که لذیذ است، چندان گران نیست و در حین خوردنش صدای پرندگان باغ شنیده می‌شود. هتل باغ مشیرالممالک چهار رستوران مختلف دارد که انواع و اقسام غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی در آنها سرو می‌شود و به خصوص رستوران نقاشی آن معروف است. درجایی که پر از نقاشی‌های دیواری است و نور قشنگی از پنجره‌های رنگی به روی میز می‌تابد. شنیسل مرغ رستوران مشیرالممالک باب طبع است و از خیر کباب‌ها و جوجه‌هایش هم نباید گذشت. از اینها گذشته بعد از صرف غذا می‌توان به کافی شاپ هتل در پشت بام رفت و از آنجا به تماشای بافت تاریخی یزد نشست، نسیم خنکی به صورتت می‌خورد و آنهمه زیبایی جلوی چشمت است و چی از این بهتر.

آدرس رستوران مشیر الممالک:  یزد، خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک

رستوران خوان دو حد

رستوران خوان دوحد

این یکی از بهترین رستوران‌های یزد است. رستوران خوان، مثل بیشتر رستوران‌های یزد، در خانه‌ای قدیمی است و فضایی سنتی دارد. در حیاتی مصفا روی تخت می‌نشینید و غذا را در سینی برایتان می‌آورند و در کنارش قلیان نیز اگر بخواهید می‌دهند. خوان دوحد غذاهای متنوعی دارد ولی کباب‌هایش، دیزی و خورشت فسنجانش از بقیه لذیذتر است و بهترین دیزی یزد را باید در این رستوران خورد. بهترین آش شولی را هم که آشی است درست شده از چغندر و سبزی و عدس باید به عنوان پیش غذا در این رستوران سفارش داد.

آدرس رستوران خوان دو حد:  یزد، بلوار عاصی زاده – کوچه سنگریزه

رستوران سزار از بهترین رستوران‌های یزد

رستوران سزار

اگر دلتان خواست در یزد پیتزا و غذاهای ایتالیایی بخورید، باید سراغ رستوران سزار را بگیرید. رستوران سزار نسبت به رستوران‌های دیگر یزد، رستوران شیک و مدرنی است. پیانو به صورت زنده در آن نواخته می‌شود و حال و هوای رمانتیکی به آن می‌بخشد. منوی رستوران هم پر پرو پیمان است و علاوه بر غذاهای ایتالیایی، غذاهای ایرانی هم دارد. در رستوران سزار، باید پیتزا استیک و پیتزا مارگاریتا سفارش داد، علاوه بر اینکه رستوران سزار نان سیر و پاستا آلفردوی خوبی دارد، هرچند قیمت‌ها کمی در آن بالاست. جدا از اینها آنهایی که رستوران سزار را امتحان کرده‌اند از نوشیدنی‌های آن و به خصوص مهیتویش هم تعریف می‌کنند.

آدرس رستوران سزار:  یزد، میدان ابوذر، خیابان سنبل

هتل رستوران ملک‌التجار یزد

رستوران ملک التجار

رستوران‌هایی با فضاها و معماری‌های سنتی توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند. اگر مشتاق دیدن این مکان‌های سنتی هستید به رستوران ملک‌التجار بروید. ساختمان این رستوران از بناهای قدیمی است که حال و هوای خاص خود را دارد. علاوه بر معماری و فضای منحصربفرد، غذاها خوشمزه و باکیفیت و سرویس‌دهی قابل قبول است. منوی این رستوران شامل انواع غذای ایرانی و سنتی است. این همان دلایلی است که این رستوران را به یکی از بهترین رستوران‌های یزد تبدیل کرده اسنآدرس هتل رستوران ملک التجار: یزد، خیابان قیام، بازارچه پنجه علی

کافه عدسی پناهنده، قدیمی‌ترین رستوران یزد

کافه عدسی پناهنده

قدیمی‌ترین رستوران یزد، با قدمتی ۶۰ ساله، کافه پناهنده است که از بهترین‌ رستوران‌های یزد بوده و برخلاف اسمش درآن خبری از خوراکی‌های معمول در کافه‌ها نیست. کافه پناهنده که هیچ وقتی از سال تعطیل نیست، فضای دنج و دوستانه‌ای دارد و جدا از آن رفتار پرسنلش هم به دل خیلی‌ها نشسته. کافه پناهنده در دل یکی از قدیمی ترین بازار‌های یزد یعنی بازار پنجه علی قرار گرفته، بنابراین می‌شود در این بازار هم گشت و گذار مفصلی کرد و از مغازه‌های صنایع دستی‌اش دیدن کرد. منوی کافه پناهنده متنوع است، اما آنچه پناهنده را متفاوت می‌کند عدسی‌های آن است، به طوری که می‌گویند هر آدمی بهترین عدسی عمرش را در پناهنده می‌خورد و از آن سیر نمی‌شود.

آدرس کافه پناهنده: یزد، بازار پنجه علی

مطالب پیشنهادی:

این مقاله تا چه میزان برای شما مفید بود؟

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. اگر دوست دارین بدترین جای یزد رو بدونین، قطعا کافه هنر را بازدید کنین. قسمت اول منوی دروغین بود که وقتی جایگیر میشین میگن فقط ۵ تا آیتم موجوده! بعد غذا سرو میشه اما اسمش غذا نیس. ترکیب برنج چند روز پخته شده و کشک بادمجان با بادمجان های غالبی با مزه ی بد و تلخ و مانده! بوی موندگی به شدت وحشتناک بد بود! وقتی هیچی نمیتونین بخورین میرین تا اعتراض کنین اما حتی گوش نمیکنن! برخوردی که لایق خودشونه! امیدوارم نسل اینگونه کسب و کار ها به زودی منقرض شن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *