مروارید خلیج فارس ثبت جهانی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از ثبت جهانی مروارید خلیج فارس در دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و ثبت جهانی مالکیت فکری (wipo) خبر داد. جهت مشاهده ادامه مطلب با کافه صور همراه باشید.

خلیل قاسمی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران دربندرعباس اظهار داشت: محصولات استان هرمزگان همچون مروارید خلیج فارس ، خرمای پیارم حاجی‌آباد، نارنگی سیاهو، گچ خمیر، انبه میناب، لیمو رودان و خاک سرخ هرمز برای افزایش و انحصاری کردن صادرات آنها، اقدام به ثبت ملی و بین‌المللی شدند.

ثبت خلیج فارس

وی اظهار داشت: در دو سال اخیر از طریق این سازمان برای ثبت این محصولات اقداماتی انجام شد که خوشبختانه سه محصول مروارید خلیج‌فارس، خرمای پیارم حاجی آباد و نارنگی سیاهو توانستند ثبت جهانی مالکیت فکری (wipo) شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در ادامه به فرآیند ثبت ملی و بین‌المللی این محصولات اشاره نمود و بیان داشت: اظهارنامه ثبتی نشان جغرافیایی که از لحاظ مرغوبیت، قابلیت تولید و صادرات تنها در مناطق خاص دارند توسط متقاضی و کارشناسان حوزه آموزش و پژوهش سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان به انضمام خلاصه‌ای از معرفی محصول و ویژگی‌های آن به دفتر مالکیت فکری و معنوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال می‌گردد.

وی افزود: پس از بررسی و ارزیابی دفتر مالکیت معنوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهارنامه ثبت نشان جغرافیایی محصول، در قوه قضائیه ثبت می‌گردد.

قاسمی تصریح کرد: پرونده این ثبت در نهایت براساس موافقت نامه لیسبون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به کنوانسیون تاسیس سازمان جهانی مالکیت فکری ارسال و با پرداخت هزینه توسط دولت، ثبت جهانی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پایان اظهار داشت: انحصار در صادرات این محصولات و کالای ثبت شده، افزایش ارزش افزوده محصول و حفظ حریم کالا به نام منطقه ثبت شده، از مهمترین مزایای ثبت بین‌المللی محصول است.

مطالب پیشنهادی

این مقاله تا چه میزان برای شما مفید بود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *