جشنواره رنگ‌ها در روستای گرجی مازندران

هرسال جشنواره‌های گوناگونی در گوشه گوشه‌ی کره‌ی زمین برگزار می‌شود. شاید تصور کنید که جشنواره‌های شاد و سرگرم‌کننده تنها مختص کشورهای خارجی و جهان اولی‌ست اما باید بگوییم که چند سال‌ است که در کشور عزیزمان ایران هم فستیوالی برپا می‌شود که دست‌کمی از جشنواره‌های خارجی ندارد. این فستیوال مربوط به مازندران و شهر بهشهر و نام آن جشنواره رنگ‌ها است.

در دو سال اخیر جشنواره رنگ‌ها با عنوان “نبض در گرجی” در محله‌ی گرجی برگزار شده است. این فستیوال هر سال در تاریخ ۲۴ شهریور برپا شده و باعث شادی و سرزندگی مردم این مرز و بوم می‌شود اما به چه قیمتی؟ این جشنواره شامل پرتاب رنگ به شرکت‌کنندگان، موتور کراس سواری، پارکور، زیپ‌لاین سواری، سرخوردن در گل‌ولای و دوچرخه‌سواری است؛ از این میان پرتاب رنگ و سرخوردن در میان گل‌ها از شهرت بیشتری برخوردار هستند.

روستای گرجی - جشنواره رنگها

برای شرکت در جشنواره رنگ‌ها باید به گرجی‌، محله یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان بهشهر مراجعه کنید. این روستا بین شهر رستم‌کلا و آسیاب‌سر-کوهستان قرار دارد و از سه قسمت میان‌ده، محمد تسکه محله و برخل تشکیل می‌شود.

حامیان محیط زیست معتقدند که این جشن، آسیب‌های زیادی را به طبیعت وارد کرده و بهتر است یا متوقف شود و یا با تدابیری، از میزان آسیب‌های آن کم کنند. شما چه فکر می‌کنید؟ نظرات خودتان را با کافه صور در میان بگذارید.

جشنواره رنگ‌ها

جشنواره رنگ‌ها

جشنواره رنگ‌ها

جشنواره رنگ‌ها

جشنواره رنگ‌ها

جشنواره رنگ‌ها

جشنواره رنگ‌ها

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *