خرید ارزان و لذت‌بخش در مشهد

امروزه یکی از تفریحات مسافران و گردشگران دیدن و خرید کردن در مراکز خرید در کشور‌های مختلف است که یکی از سرگرمی‌های متداول در هنگام سفر است. در حال حاضر مراکز خرید به یکی از مکان‌های تفریحی برای خانواده‌ها و گردشگران تبدیل شده است. خرید کردن برای بسیاری از افراد بسیار لذت بخش است که داشتن پول کافی می‌تواند بر این لذت بی‌افزاید. امروزه مراکز خرید بسیار زیادی در تمامی شهر‌های جهان وجود دارد که می‌تواند به آن‌ها مراجعه کرد و لوازم مورد نیاز را تهیه کرد. در این مطلب می‌خواهیم چند مورد از مراکزخرید و بازار‌های مرکزی شهر مشهد را نام ببریم و درباره‌ آن‌ها توضیح دهیم. برای اطلاع از جزئیات مراکز خرید و قیمت تور مشهد با ما همراه باشید.

بازار رضا

بازار رضا که یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز خرید در مشهد مقدس است از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است که از تمامی نقاط شهر به آسانی می‌توان به این مرکز خرید دست یافت. بازار رضا در خیابان امام رضا قرار دارد که یکی از پر تردد ترین خیابان‌ها است و تعداد زیادی هتل و میهمانسرا در آن وجود دارد. این بازار دارای اقلام بسیار زیاد و متنوعی است که بیشتره نیاز‌ها به ویژه سوغات را می‌توان در آنجا تهیه کرد. این مرکز تجاری دارای ۲ طبقه است که طبقه اول آن برای فروشگاه‌ها است و طبقه دوم به تولیدی‌ها اختصاص دارد. از متداول ترین اجناسی که در بازار رضا به فروش می‌رسد و همیشه موجود است می‌توان به زعفران، رزشک، ادویه، عبا و چادر، پارچه، تسبیح و مهر و جانماز اشاره کرد. در بازار رضا مهم‌ترین اجناسی که به فروش میرسند صنایع دستی شهر مشهد مقدس است. اگر شما از دسته افرادی هستید که به کالا‌های زینتی عقیق یا فیروزه علاقه دارید می‌توانید به طبقه بالا سری بزنید زیرا گارگاه‌های تولیدی در این طبقه قرار دارند و با قیمت نسبتا کم‌تری می‌توانید اجناس مورد نظر را تهیه کنید. بازار رضا در تمامی روز‍‌های هفته از هشت صبت تا ۲۲ شب فعالیت دارد.

خرید ارزان و لذت‌بخش در مشهد

مجتمع تجاری زیست خاور

این مجتمع تجاری یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مراکز تجاری یا ۷۰۰ واحد است که در شهر مشهد مقدس قرار دارد. مرکز تجاری زیست خاور در میدان دکتر علی شریعتی ابتدای خیابان شریعتی قرار گرفته است که فروش‌گاه‌های آن در چهار طبقه قرار گرفته‌اند. تمامی اجناسی که به ذهنتان می‌رسد از زعفران تا صنایع دستی شهر مشهد در این مرکز تجاری به فروش می‌رسد. از اجناس دیگری که در این مرکز تجاری به فروش می‌رسد می‌توان به لباس، پارچه، کیف، طلا و نقره و همچنین لوازم خانگی اشاره کرد. این مجتمع دارای پارکینگ ۴ طبقه بسیار بزرگ، رستوران، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی و آرایشگاه است. ساعت شروع به کار مجتمع از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۲:۳۰ شب است. با رزرو تور ارزان مشهد می‌توانید از این مجتمع تجاری دیدن کنید.

خرید ارزان و لذت‌بخش در مشهد 01

مجتمع تجاری الماس شرق

مجتمع الماس شرق برگترین و جدید‌ترین مجتمع تجاری در شهر مشهد مقدس است. این مجتمع بزرگ با ۱۲۱۷ واحد تجاری همراه با پنج طبقه و زیربنای ۱۰۰ هزار متر مربع در بلوار خیام شمالی در میدان بهارستان قرار دارد. معماری بسیار زیبا این مجتمع تجاری عظیم را از دیگر مراکز خرید شهر مشهد مقدس متمایز ساخته است. هر جنسی که بخواهید در این مرکز تجاری وجود دارد و به راحتی قابل دسترسی است. یکی از ویژگی‌های این مجتمع تجاری شب‌های آن است که با نورپردازی بسیار زیبا منظره‌ای خارق‌العاده را به نمایش می‌گذارد. از امکانات بسیار خوب این مجتمع تجاری می‌توان به شهربازی در طبقه سوم اشاره کرد که محلی بسیار مناسب برای تفریح کودکان است. بی‌شک مجتمع تجاری الماس را می‌توان به تنهایی یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد دانست. زمان فعالیت مجتمع تجاری الماس از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ شب است.

خرید ارزان و لذت‌بخش در مشهد 02

بازار روس‌ها

این بازار همان بازار قدیمی حکیم است که به نام بازار روس‌ها نیز معروف است. در این بازار اقلب اجناس روسی و کشور‌های جماهیر شوروی به فروش میرسد. بازار روس‌ها یکی از معروف‌ترین و با سابقه ترین مراکز خرید در شهر مشهد مقدس است که از گذشته تا به حال فعالیت داشته است. در این بازار کالا‌هایی مانند دوربین شکاری، عکاسی، لواظم آرایشی، ظروف، اسباب بازی و پارچه به فروش می‌رسد. البته ناگفته نماند که تمامی کلا‌های این بازار روسی نیستند و فقط به کالا‌های روسی اختصاص ندارد. بلکه کالا‌های دیگر کشور‌ها نیز در این بازار به فروش می‌رسد. بازار روس‌ها دارای امکاناتی نظیر کافی‌شاپ، رستوران، سرویس بهداشتی و پارکینگ است. بازار روس‌ها در خیابان معروف امام خمینی، بعد از خیابان سعدی، مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی قرار دارد.

سخن آخر

همه ما در طول سفر به فکر خرید کردن برای خود و خانواده و همچنین خرید سوغات برای اطرافیانان هستیم. چنانچه اطلاعات کافی درباره مراکز خرید و بازار‌های مقصدی که به آن سفر می‌کنیم نداشته‌ باشیم می‌تواند زمان زیادی را برای پیدا کردن و جمع آوری اطلاعات درباره مراکز خرید از ما تلف کند. حال که با چند مورد از مراکز خرید در شهر مشهد آشنا شدید و اجناس موجود در فروشگاه‌ها را می‌دانید، می‌توانید با رزرو تور مشهد از سایت جامع گردشگری توریاب که یک بوکینگ فارسی است تور لحظه آخری خود را جستجو و سفری خوش و پر از آرامش را تجربه کنید.همچنین برای اینکه جستجوی تور مشهد شما برای نتایج بهتر و تورهای ارزان هدفمندتر شود میتوانیم وب سایت گردشگری دیگری که تور لحظه آخری لست تورز ارائه میکنند سر بزنید.

این مقاله تا چه میزان برای شما مفید بود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *