چگونه می توانید با یادگیری از بهترین ها، در عکاسی پیشرفت کنید

هنری کارتیه برسون می گفت، «ده هزار عکس اول شما بدترین عکس های شما هستند». هرچند، هر فرد خلاق و موفقی، وقت زیاد و تلاش متمرکزی را صرف دنبال کردن علایق خود می کند. شما می توانید با یادگیری از هنرمندان برتر، آموزش عکاسی، خود را تسریع بخشید. یکی از راه های پیشرفت در عکاسی ،خواندن نقل قول ها نه تنها از عکاسان، بلکه از افراد خلاقی است که خودشان را در هر رسانه ای نشان می دهند. این مقاله به طور کلی بر یادگیری از تجربیات هنرمندان دیگر تاکید دارد، و ما سعی کرده ایم با آوردن لینک های فراوان شما را به آموزش های خوب سایت در زمینه مورد علاقه تان هدایت کنیم. پس لطفا به لینک ها دقت داشته باشید.

من خودم از نوازندگان، نقاشان، نویسندگان، مجسمه سازان، و افراد دیگر انگیزه می گیرم. با خواندن کلمات هنرمندان برجسته و الهام بخش، می توانید از عمق تجربیات آنها بهره مند شوید.

چه وقتی که تازه شروع به کار کرده اید تنظیمات دوربین را یاد بگیرید و چه وقتی که به دنبال انگیزه های عمیق تر می گردید، اگر در مورد کار با دوربین خود اعتماد به نفس داشته باشید، از کسانی که تجربه بیشتری دارند بیشتر و بهتر از خودتان یا همکارانتان یاد خواهید گرفت.

بخشی از یک مکالمه مداوم باشید

«من در وسط یک مکالمه طولانی با مخاطبانم هستم، این یک سفر مادام العمر برای هر دو طرف خواهد بود، تا وقتی که کارمان تمام شود.» بروس اسپرینگستین (نوازنده راک، نویسنده)

پیشرفت در عکاسیعکاسی یک ابزار ارتباطی است. سبک انتخابی شما ممکن است عکاسی فاین آرت یا خیابانی باشد. یا شاید به ایجاد عکس های مستند علاقه مند باشید. سبک و موضوع مورد نظر شما هر چه که هست، به عنوان یک مکالمه مداوم به آن نزدیک شوید. فقط صحبت نکنید، بلکه گوش هم بدهید.

بهترین عکس های شما نشان دهنده احساساتتان هستند. آنها چیزی که شما هستید را منتقل می کنند. بهترین مکالمات دو طرفه هستند. با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و به بازخورد آنها گوش دهید.

اگر تا به حال اجرای زنده اسپرینگستین را ندیده اید، می توانید برخی از کلیپ های کنسرت او را در یوتیوب پیدا کنید. او استاد برقراری ارتباط با مخاطب است. او از مخاطبانش انرژی می گیرد و آن انرژی را در اجراهایش برمی گرداند. البته برای ستاره های راک انجام این کار آسان تر از عکاسان است.

همچنین افرادی را پیدا کنید که به شما بازخورد دهند. به اشتراک گذاشتن احساسات تان در مورد کارهای عکاسان دیگر، کمک می کند با هم رشد کنید.

پیشرفت در عکاسی

با مواد خام کار کنید

«آنچه که عکاسی را به یک اختراع عجیب تبدیل می کند این است که مواد خام آن نور و زمان هستند». جان برگر (منتقد هنری، رمان نویس، نقاش و شاعر)

داشتن درک خوبی از اصول اولیه برای هر چیزی که می خواهید یاد بگیرید، شروع سفر شما به سوی موفقیت است. عکاسی کار با نور و زمان است. درک نقشی که این دو ماده خام اولیه در عکاسی ایفا می کنند، سفر شما را هیجان انگیزتر و جذاب تر خواهد کرد.

در طول تاریخ، برخی از بزرگترین ذهن ها خودشان را به درک زمان و نور اختصاص داده اند. شما به عنوان یک عکاس باید دائما این دو ماده خام هنر خود را در نظر بگیرید. نه آنقدر عمیق که ماشین زمان اختراع کنید، اما حداقل در این حد که بدانید آنها چگونه به داستانی که می خواهید با عکس های خود بگویید مرتبط هستند.

پیشرفت در عکاسی

«نور را در آغوش بگیرید. آن را تحسین کنید. آن را دوست داشته باشید. با این حال، از همه مهمتر، نور را بشناسید. آن را به اندازه ارزش خود بشناسید، و آن وقت کلید عکاسی را خواهید یافت.» جورج استمن (بنیانگذار کداک)

همیشه تمرین کنید

«عکاسی ساده ترین کار جهان است، اما اگر بخواهید موثر و کارساز باشد فوق العاده پیچیده می شود.» مارتین پار (عکاس)

تعهد در طول زمان تاثیر زیادی بر موفقیت های شما می گذارد. عکاسی در واقع بسیار ساده است، اما احتمالا اکثر ما نمی توانیم یک عکس واقعا عالی در طول عمرمان ایجاد کنیم. این نباید شما را از تلاش کردن بازدارد، چون همیشه یک عنصر شانس وجود دارد. اگر تمرین نکنید و آماده نباشید، زمانی که شانس اتفاق می افتد، ممکن است آن را از دست بدهید.

پیشرفت در عکاسی
روی هر چیزی که دوست دارید از آن عکس بگیرید، کار کنید. نه فقط یک بار در ماه، یا حتی یک بار در هفته. هر روز حداقل یک عکس بگیرید، و یک تکنیک را یاد بگیرید یا بهبود بخشید. بر روی چند موضوعی که دوست دارید تمرکز کنید و از آنها پروژه بسازید. اگر این کار را انجام دهید، زودتر شاهد پیشرفت در عکاسی خود خواهید بود.

پیشرفت در عکاسی پرتره

هنگام گرفتن پرتره، تنها یک شخص دوربین به دست نباشید. در گفتگو مشارکت کنید. به این ترتیب، سوژه شما بخش جدایی ناپذیری از مکالمه عکاسی شما می شود، و نه فقط «سوژه»ای برای یک عکس هدشات.

«چه کسی چهره انسان را به درستی می بیند: عکاس، آینه، یا نقاش؟» پابلو پیکاسو (نقاش، مجسمه ساز، چاپگر، سرامیک کار، طراح صحنه، شاعر، و نمایشنامه نویس)

پیشرفت در عکاسی
شما می تونید استدلال کنید که برخی از چهره هایی که پابلو پیکاسو نقاشی کرد، به سختی به عنوان یک انسان قابل شناسایی هستند. او کاملا متفاوت از تمام نقاشان پیش از خود ظاهر شد. درباره او مطالعه کنید و نقل قول هایش را بخوانید. شما می توانید از استادی که یکی از تاثیرگذارترین افراد خلاق در طول تاریخ بود، چیزهای زیادی یاد بگیرید.

عکاسی پرتره احتمالا شایع ترین موضوع عکاسی است (حتی اگر سلفی ها را جزء آن به حساب نیاوریم). تصمیم گیری برای عکاسی از یک شخص هیچ چیز پیچیده ای ندارد، اما پیچیدگی های ایجاد یک پرتره برجسته زیاد هستند.

«یک پرتره در دوربین ایجاد نمی شود، بلکه در دو طرف آن ساخته می شود.» ادوارد استایکن (عکاس، نقاش، و نگهبان گالری هنری و موزه)

در عکاسی خیابانی

«نفوذ به حریم شخصی افراد آسان است. مردم خوشحال می شوند که شما آنها را ببینید، چون هیچ کس به آنها توجهی نمی کند.» بروس دیویدسون (عکاس)

پیشرفت در عکاسی
تصورات ما از عکاسی خیابانی به اندازه تعداد عکاسانی که این کار را انجام می دهند، متنوع است. بیرون آمدن و قدم گذاشتن در جهان، ثبت جهان آنطور که آن را می بینید، و سپس به اشتراک گذاشتن مکالمات عکاسی ای که دارید، برای بسیاری از افراد سخت و چالش برانگیز است.

خب اما استفاده از تجربه عکاسان با تجربه تر می تواند کار را ساده تر کند…

عکاسی خیابانی محبوب است. عکاسان جدید زیادی وجود دارند که کارهای فوق العاده ای ایجاد می کنند. این تصاویر می توانند تا حدی الهام بخش باشند، اما هیچ عمق تجربه ای وجود ندارد که واقعا به آن تکیه کنید.

improve-photography

در عکاسی مستند

«من یک هنرمند نیستم. هنرمند یک شیء ایجاد می کند. اما کار من ایجاد یک شیء نیست، من در تاریخ کار می کنم، من یک داستان پرداز هستم.» سباستیائو سالگادو (عکاس)

عکس های ما می توانند جهان را تغییر دهند. عکس ها می توانند ما را تغییر دهند. به عنوان یک فرد جوان با یک دوربین، دیدن عکس ها و خواندن مقالات با نقل قول هایی از برخی بزرگان مانند هنری کارتیه برسون، سباستیائو سالگادو، دوروتا لنگ، و دیگر عکاسان مستند برجسته، الهام بخش من است. اینها چیزهایی هستند که به من انگیزه می دهند.

پیشرفت در عکاسی

جمع بندی

قبل از ظهور اینترنت، ما عکس ها را به شیوه ای متفاوت به اشتراک می گذاشتیم، که اغلب محدود به تصاویر چاپی بود. الهام بخشی در صفحات کتاب ها و مجلات و گاهی اوقات دیوار گالری های هنری اتفاق می افتاد. مجموعه کارهای به دقت آماده شده، همراه با مقالات به خوبی نوشته شده و به دقت ویرایش شده، در مجلات تایم، لایف، و نشنال جئوگرافیک منتشر می شدند.

اگر شما در مورد چیزی احساس قوی دارید، از آن عکس بگیرید. آن را به یک پروژه مداوم تبدیل کنید. اجازه دهید ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. اما فقط به خودتان متکی نباشید. به کارهای کسانی که قبل از شما می زیسته اند نگاه کنید. به موسیقی آنها گوش دهید، کتاب های آنها را بخوانید، و عکس های آنها را مطالعه کنید. از تجربیات آن ها استفاده کنید و الهام بگیرید، تا پیشرفت در عکاسی اتفاق بیفتد.

نویسنده: کوین لندور یوهان (Kevin Landwer-Johan)

برگرفته از سایت لنزک

 

این مقاله تا چه میزان برای شما مفید بود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *