بهترین اپلیکیشن‌‌های سفر برای جهانگردان

اپلیکیشن‌ های سفر بر روی موبایل می‌توانند راهنمای گردشگری مناسبی برای هر فردی باشند که سفر را آسان‌تر و جذاب‌تر کنند. در این مطلب سعی کردیم تا بهترین اپلیکیشن‌های سفر را خدمتتان معرفق کنیم؛ بنابراین با کافه صور همراه باشید.

هر کس که قصد سفر دارد، ابتدا باید بهترین مقصد را با توجه به هدف و بودجه‌اش انتخاب کرده و بلیط رفت و برگشت را تهیه کند. همچنین جایی برای اقامت باید رزرو و در آخر لوازم مورد نیاز برای سفر شناسایی شود. اما دیگر لازم نیست برای انجام همه این‌ها وقت و انرژی زیادی صرف کنیم. زیرا با استفاده از اپلیکشن‌های سفر که بر روی موبایل نصب می‌شوند، کارها سریع‌تر و آسان‌تر صورت می‌گیرند. در ادامه ۱۰ مورد از بهترین اپلیکیشن‌های سفر را به طور مختصر معرفی خواهیم کرد. اکثر این این اَپ‌ها هم برای اندروید (Android) و هم آی‌ اً اس (iOS) ارائه شده‌اند.

۱. اپلیکیشن‌ Airbnb

اگر چندین سال قبل قصد داشتید به تعطیلات بروید، مجبور بودید در هتل اقامت کنید. اما طی دو سال گذشته، این قضیه خوشبختانه تغییر کرده است. با استفاده از Airbnb، اکنون می‌توانید در خانه‌ای زیبا در مرکز یا حومه‌ی شهر اقامت کنید. Airbnb رزرو محل اقامت را راحت‌تر کرده و همچنین شامل راهنمایی برای گشت و گذرهای محلی‌ می‌شود.

اپلیکیشن‌ Airbnb

۲. اپلیکیشن Booking

Booking یکی از مشهورترین وب‌سایت‌های رزرو هتل در سراسر جهان است. اپلیکیشن Booking.com به شما حق انتخاب از میان یک میلیون خانه و هتل در سرتاسر جهان می‌دهد. اگر هنوز درگیر اتنخاب مکان مناسب هستید، حدود صد میلیون نظرِ کاربران این برنامه به شما کمک می‌کند تا بهتر تصمیم بگیرید. علاوه بر این، هنگامی که رزرو خود را انجام دادید، فوراً تأییدیه‌ای از آن دریافت خواهید کرد؛ بدون اینکه نیاز به کاغذبازی یا اتلاف وقت داشته باشید.

بهترین اپلیکیشن‌ های سفر

۳. اپلیکیشن‌ XE Currency

با بیش از پنجاه‌و‌پنج میلیون دانلود، XE Currency مشهورترین برنامه نرخ تبادل ارز در بازار است. این برنامه نرخ‌های تبدیل دقیقی را برای هر ارزی که به فکرتان برسد، ارائه داده و هر دقیقه به‌روزرسانی می‌شود.همچنین زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید یا قادر به پرداخت هزینه‌های رومینگ نیستید، می‌توانید از حالت آفلاین آن هم استفاده کنید.

اپلیکیشن‌ XE Currency

۴. اپلیکیشن Citymapper

Citymapper بدون شک یکی از اپلیکیشن‌های سفر ضروری برای شما است؛ به خصوص زمانی که خودتان قصد دارید مسیر را پیدا کنید. این برنامه که از بیشتر شهرهای اصلی دنیا پشتیبانی ‌می‌کند، نقشه‌ای کاربردی را از آن‌ها در اختیارتان می‌گذارد. ناگفته نماند که تمامی نقشه‌ها قابلیت استفاده‌ی آفلاین نیز دارند.

بهترین اپلیکیشن‌ های سفر

۵. اپلیکیشن iTranslate

اگر به کشوری سفر می‌کنید که به زبانی متفاوت با زبان شما صحبت می‌کنند، به برنامه‌ای مانند iTranslate نیاز دارید. کافی است جمله‌ای را بگویید تا به انتخاب خودتان به یکی از نود زبان دنیا ترجمه شود. فرد مخاطب نیز می‌تواند با همین شیوه با شما مکالمه کند. البته در میان اپلیکیشن‌های سفر این اپلیکیشن هنوز راهی طولانی برای کامل شدن دارد. بهترین ویژگی iTranslate، پک قابل دانلودی زبان‌های متداول است که امکان استفاده آفلاین را ممکن می‌سازد.

بهترین اپلیکیشن‌ های سفر

۶. اپلیکیشن‌ Duolingo

اگر از اینکه به یک اپلیکیشن‌ اجازه بدهید تا تمام کار ترجمه شما را انجام دهد، راضی نیستید، Duolingo را امتحان کنید. Duolingo برنامه‌‌ای آموزشی است که یادگیری یک زبان جدید را ساده و سرگرم‌کننده می‌سازد. طرح‌بندی ساده و بازی‌مانندِ Duolingo یادگیری زبان را لذت‌ بخش‌تر می‌کند. لیست زبان‌هایی که Duolingo ارائه می‌دهد، به‌طور مداوم در حال گسترش است. در حال حاضر شما می‌توانید از بین بیست‌وسه زبان  انتخاب کنید.

بهترین اپلیکیشن‌ های سفر
۷. اپلیکیشن Google Trips

Google Trips برنامه‌ای برای برنامه‌ریزی سفر بوده که یک تفاوت اساسی با رقبایش دارد. این برنامه تمام اطلاعات راجع به سفر و اطلاعاتی را که در گوگل جستجو کرده‌اید یا در ‌Gmail وجود دارد را جمع‌آوری می‌کند و پیشنهادات زیادی درمورد آن به شما می‌دهد. علاوه بر این، گوگل اخیراً اعلام کرده که در حال معرفی قابلیتی است که می‌توان برنامه سفر را با دیگران به اشتراک گذاشت.

بهترین اپلیکیشن‌ های سفر

۸. اپلیکیشن‌ PackPoint

PackPoint به‌راحتی لوازم مورد نیاز سفر شما را لیست می‌کند. شما به PackPoint می‌گوید که به کجا و چه زمانی به آنجا می‌روید و سپس فهرستی از چیزهایی که باید برای سفر آماده کنید را در اختیارتان قرار می‌دهد. می‌توانید اقلامی را به این فهرست اضافه یا از آن حذف کنید و سپس آن‌ها را بعد از جمع‌آوری بررسی کنید. درست مثل یک چک لیست اما از نوع دیجیتالی!

بهترین اپلیکیشن‌ های سفر

۹. اپلیکیشن‌ TripAdvisor

TripAdvisor شامل پانصد میلیون نظر کاربران دربار‌ه‌ی هتل‌ها، رستوران‌ها و رویدادها است که می‌توانند آن‌ها را بررسی کرده و امتیاز دهند یا حتی عکس اضافه کنند. پس اگر گزارش کاملی قبل از سفرتان می‌خواهید، این برنامه مناسب شماست. زمانی که تمام نظرات را بررسی کردید، می‌توانید رستوران، کنسرت یا بلیط هواپیما را نیز از طریق همین برنامه رزرو کرده، نقشه‌ها را دانلود و مقصدها را ذخیره کنید.

بهترین اپلیکیشن‌ های سفر
۱۰. اپلیکیشن Triplt

با اپلیکیشن‌ Triplt تمام سفر را یک‌جا ببینید! تمام ایمیل‌های مربوط به رزرواسیون را به Triplt بفرستید تا تمام اطلاعاتتان را سامان‌دهی کند. نگران هزینه‌‌ی رومینگ هم نباشید. قابلیت استفاده آفلاین هم دارد. علاوه بر این، Triplt با برنامه‌های مربوط به ایرلاین‌ها و PackPoint هم در ارتباط است. برای استفاده‌ از تمام امکاناتی که Triplt به شما می‌دهد، باید هرسال باید چهل‌ و نه دلار پرداخت کنید؛ اما نسخه رایگان هم کارتان را راه می‌اندازد.

بهترین اپلیکیشن‌ های سفر

مطالب پیشنهادی

این مقاله تا چه میزان برای شما مفید بود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *