برج میلاد

برج میلاد با ارتفاع ۴۳۵ متر در حال حاضر چهارمین برج بلند تلویزیونی – مخابراتی دنیاست، مجموعه یادمان در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵ هکتار روی تپه های کوی نصر در میان شبکه بزرگراهی شمال غرب واقع شده و از شمال به بزرگراه شهید همت، از شرق به بزرگراه شهید چمران، از جنوب به بزرگراه شهید آیت الله حکیم و از غرب به بزرگراه شیخ فضل الله نوری منتهی شده است.

borj milad

مجموعه یادمان، مجموعه ای چند منظوره شامل تاسیسات مخابراتی، مراکز تجاری، رستورانها، مرکز همایش ها و هتل است. البته در حال حاضر برج میلاد یا همان برج مخابراتی میلاد و مرکز همایش های آن به بهره برداری رسیده و در فازهای آتی هتل پنج ستاره و مرکز بین المللی تجارت و ارتباطات تهران نیز به آن اضافه خواهد شد.

سازه برج میلاد شامل پنج شش پی، ساختمان پای برج (لابی)، شفت، راس و دکل مخابراتی – تلویزیونی است. ساختمان پای برج در ۶ طبقه و در مساحت ۱۷ هزار متر مربع بنا شده و طبقه همکف به ورودی و محل پذیرش بازدید کنندگان اختصاص یافته است. در طبقات اول تا سوم، ۶۳واحد تجاری، رستوران غذاهای بین المللی، تریا و نمایشگاهی و با وسعت ۲۶۰ متر مربع پیش بینی شده است.

برج میلاد
برج میلاد

طبقات اول و دوم زیر همکف شامل فضای اداری، تاسیساتی و مرکز داده ها است. شفت برج با ارتفاع ۳۱۰ متر، یک سازه بتنی است که در ۳ ضلع این شفت ۶ دستگاه آسانسور با سرعت ۷ متر بر ثانیه بازدید کنندگان را در ۴۵ ثانیه به راس برج منتقل می کنند.

ساختمان راس برج یک سازه فلزی است که با وزن ۲ هزار تن و مساحت ۱۶ هزار متر مربع در ۱۲ طبقه بنا شده است. ساختمان راس برج، بلندترین سازه طبقاتی در میان برج های مخابراتی دنیا محسوب میشود.

در طبقات مختلف سازه راس برج میلاد سکوی دید باز، سکوی دید بسته، رستوران گردان با گنجایش ۵۰۰ نفر، رستوران ویژه با ظرفیت ۲۰۰نفر، تریا، گالری های هنری و طبقات ویژه مخابرات و تلویزیون در نظر گرفته شده است.

گنبد آسمان در بلندترین نقطه ساختمان راس قرار دارد و در پایین ترین طبقه ساختمان راس، محلی به عنوان منطقه ایمن از آتش در نظر گرفته شده است. دکل مخابراتی برج در ۴ قسمت و با ارتفاع ۱۲۰ متر است. قسمت زیرین دکل محل نصب آنتن های مخابراتی کاربران عمومی و سه قسمت فوقانی به آنتن تلویزیونی آنالوگ و دیجیتال اختصاص داده شده است.

برج میلاد

 

این مقاله تا چه میزان برای شما مفید بود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن