محبوب‌ترین زبان های خارجی در ایران برای تحصیل و سفر کدام‌اند؟

سفر کردن را می‌توان یکی از بخش‌های جدا ناپذیر زندگی امروزی دانست. برای همه ما به کرات پیش آمده که به شهرهای داخل و یا خارج از کشور سفرهایی داشته‌ایم. در سفر به یک منطقه شما خرید می‌کنید، به رستوران می‌روید، به دنبال هتل یا محلی برای اسکان خود خواهید بود و مطمئناً برای گشت و گذار به گوشه و اطراف آن منطقه سر خواهید زد. در تمام مواردی که یاد شده، شما باید با افراد آن منطقه ارتباط برقرار کنید. در واقع می‌توان گفت که ایجاد ارتباط و آشنایی با زبان مقصد سفر مهم‌ترین رکن سفر کردن می‌باشد و بدون دانستن زبان مردم آن منطقه، می‌توان گفت که تنها راه پیش روی ما استفاده از زبان ایما و اشاره است. تصور کنید بدون داشتن توانایی در برقرار کردن ارتباط با مردمان شهر یا کشور مقصدمان چه محدودیت‌های فراوانی را تجربه خواهیم کرد و چه بسا بار آخرمان باشد که به جایی سفر می‌کنیم که توانایی برقراری ارتباط با مردم آن منطقه را نداشته باشیم. از طرف دیگر با ترویج روز افزون شبکه های اجتماعی، می توان گفت که بسیاری از مرزها در میان مردم دنیا دیگر معنایی ندارند و شما علاوه بر زبان مادری به آموزش زبان های خارجی نیازمند هستید. در این مقاله ما سعی داریم تا پر مخاطب ترین زبان های خارجی را در میان ایرانیان برای سفر و امور دیگر ذکر کنیم.

[lwptoc]

1. زبان انگلیسی

زبان انگلیسی را می‌توان پر مخاطب‌ترین زبان دنیا دانست. طبق آمار به‌دست آمده از دانشنامه اتنولوگ ۱,۲۷ میلیارد انسان در دنیا به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. این بدین معنا است که اگر شما آموزش زبان انگلیسی را دیده باشید و چشم خود را ببندید و انگشت خود را به صورت تصادفی روی هر نقطه‌ای از جان بگذارید، ۱۵ درصد احتمال آنکه مردم آن بخش از دنیا به زبان انگلیسی صحبت کنند، وجود دارد. از طرفی سهولت‌های موجود در گرامر و نوشتار زبان انگلیسی و ترویج همه جانبه آن در دنیا باعث شده است تا حتی اگر وارد کشوری شوید که مردم آن به زبان دیگری صحبت کنند، حتماً زبان ثالث شما و آن‌ها برای برقراری ارتباط، زبان انگلیسی خواهد بود. با مراجعه به صفحه آموزش کامل زبان انگلیسی فرادرس شما می‌توانید هر آنچه لازم است از این زبان پرمخاطب بیاموزید.

زبان های خارجی - انگلیسی فرادرس

۲. زبان آلمانی

بعد از زبان انگلیسی، زبان آلمانی را می توان پر مخاطب ترین و محبوب ترین زبان نزد مردم ایران دانست. زبان آلمانی با توجه به توسعه و تکنولوژی این کشور در علم و صنعت برا یکسانی که در این حیطه فعالیت می‌کنند بسیار کارآمد می باشد علاوه بر این شما با آموزش زبان آلمانی به راحتی می توانید در بخش عمده ای از کشورهای اروپایی سفر کنید و با آن ها ارتباط برقرار نمایید.

موضوع جالب این است که دامنه سایت های آلمانی de. می باشد و شما با فراگیری این زبان می توانید به بخش عمده از وب سایت های دنیا (حدود ۱۵ میلیون وبسایت)، بدون نیاز به زبان دیگری دسترسی داشته باشید.

زبان آلمانی - زبان های خارجی

۳. زبان فرانسوی

زبان فرانسوی را به نوعی می توان زبان علمی و آکادمیک در دنیا دانست و بعد از زبان انگلیسی، زبان رایج دیپلماتیک در جهان است. در دنیا ما ۱۳۶ میلیون صحبت کننده به زبان فرانسوی داریم و ۱۹۰ میلیون نفر نیز این زبان را به عنوان زبان دوم خود صحبت می کنند. علاوه بر کشور فرانسه، مردم کشورهای کانادا، به ویژه استان کبک، نیو برانزویک و اونتاریو و نیز بلژیک، سوییس، لوکزامبورگ و مناطقی در ایالت مین آمریکا و لوییزیانا به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. شما با آموزش زبان فرانسوی شما می توانید به راحتی به این کشورها و مناطق دنیا سفر کنید و مشکلی برای برقراری ارتباط نداشته باشید.

آموزش زبان فرانسوی

۴. زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی، زبان اصلی ۲۰ کشور دنیا می‌باشد و بر اساس برآوردهای به‌دست آمده حدود ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا به این زبان صحبت می‌کنند. پس از زبان انگلیسی و زبان چینی، این زبان به عنوان سومین زبان جهان‌ از نظر تعداد گویش گران زبان‌های خارجی در دنیا می‌باشد. زبان اسپانیایی، علاوه بر اسپانیا، زبان رسمی تعداد زیادی از کشورهای آفریقا، آمریکای جنوبی و برخی ایالت‌های ایالات متحده می‌باشد. شما با یادگیری این زبان علاوه بر امکان برقراری ارتباط با این کشورها و سفر بدون دغدغه به این مناطق جهان، می‌توانید از بسیاری از منابع علمی و پژوهشی دنیا که به این زبان می‌باشند، دسترسی داشته باشید.

۵. زبان ترکی

زبان های خارجی ترکی

بسیاری از افرادی که شناخت درستی از زبان ترکی ندارند، تصور می کنند که گویش هموطنان ما در استان های شمال غربی با زبان مردم کشور ترکیه یکسان است. افرادی که با مردم این مناطق در ارتباط هستند به خوبی می دانند که ساختار این دو زبان تفاوت هایی اساسی با هم دارند و تنها در برخی موارد مشابه هم می باشند. با توجه به همسایگی کشور ما با کشور ترکیه و برقراری ملازمات سیاسی، تجاری و اقتصادی، زبان ترکی با اقبال خوبی در میان ایرانیان برخوردار است و به تازگی در بسیاری از مراکز و موسسات آموزش زبان های خارجی، اقدام به برقراری کلاس ها و دورهای آموش زبان ترکی نموده اند. با توجه به سهولت سفر به ترکیه و امکانات مناسبی که در این زمینه بین ایران و ترکیه وجود دارد، آموزش این زبان کمک شایانی به مسافران و علاقه مندان به این زبان می کند.

۶. زبان چینی (ماندارین چینی)

بعد از انگلیسی، زبان چینی، زبانی است که بیشترین سخنوران را دارد. بر اساس آخرین آمار سایت اتنولوگ ۱.۱۲ میلیارد انسان بر روی زمین از طریق زبان چینی در حال ارتباط با یکدیگر هستند. این زبان با توجه به حضور روز افزون مردم چین، مناسبات سیاسی و صادرات و واردات کالا در ایران در حال محبوبیت روز افزون می باشد و برخی دانشگاه های داخلی و مراکز آموزشی اقدام به تدریس این زبان به صورت آکادمیک نموده اند. با آموزش زبان چینی، شما به راحتی می توانید به کشورهای شرق آسیا مانند چین، تایوان، سنگاپور، هنگ کنگ و ماکائو سفر کنید و به راحتی با مردم این کشورها ارتباط برقرار نمایید.

کلام آخر

اگر به دنبال سفر به کشورهای خارجی هستید و یا با توجه به موقعیت شغلی و یا تحصیلی خود به دنبال ارتقا و استفاده از به منابع معتبر دنیا می‌باشید، آموزش زبان‌های خارجی دروازه ورود شما به این زمینه می‌باشد. پیشنهاد ما این است که برای کسب آموزش‌های زبان انگلیسی به سایت فرادرس مراجعه نمایید و از آموزش‌های با کیفیت فرادرس استفاده نمایید.

آموزش زبان های خارجی

این مقاله تا چه میزان برای شما مفید بود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *