مستند برادران امیدوار

برادران امیدوار را می توان اولین جهانگردان ایرانی دانست که با تلاش و همت کم نظیرشان در شناخت ناشناخته‌های این کره خاکی، دستاوردهای فراوانی داشته‌اند. از دستاورد سفرهای برادران امیدوار می توان به موزه برادران امیدوار با آن همه اشیای گرانبها و بی نظیر ، سفرنامه برادران امیدوار و مستند برادران امیدوار که در ادامه خواهیم دید، اشاره کرد.

برادران امیدوار به مناطقی سفر کردند که تا آن زمان یا کسی به آن مناطق نرفته بود یا عموما کسی زنده از آن جا بر نمی گشت؛ قبایلی که در بخش های مختلفی از دنیا، از جمله در آمازون و استرالیا وجود داشتند، درست مثل انسان های نخستین زندگی می کردند و هیچ بویی از تمدن نبرده بودند. به همین دلیل هم بود که به دیگران اعتماد نمی کردند و هر کسی را که به قبیله شان وارد می شد، می کشتند و جمجمه هایشان را به عنوان یادگاری نگه می داشتند. با وجود همه محدودیت ها و چالش ها، عیسی و عبدالله توانستند آرام آرام به این قبیله های بدوی نزدیک شوند، مدتی با آن ها زندگی کنند و حتی از زندگی شان فیلم و عکس بگیرند.

در واقع برادران امیدوار پژوهشگر و محقق بودند و اگر چه در ابتدا سفرهایشان را با درآمد پس اندازی که برای این سفرها کنار گذاشته بودند، شروع کردند اما بعدها توانستند با فروش عکس ها، چاپ مقالات، تهیه فیلم‌های مستند و … هزینه سفر خود را تامین و یک کار غیر ممکن را در آن دوران، ممکن سازند. آن هم در زمانی که سفر به دورافتاده ترین مناطق دنیا جزو سخت ترین کارهای جهان به شمار می آمد.

با کافه صور همراه باشید تا مستند برادران امیدوار را با هم نظاره‌‍گر باشیم.

مطالب پیشنهادی:

این مقاله تا چه میزان برای شما مفید بود؟

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. سلام.من سفرنامه برادران امیدوار رامطالعه کردم وبرایم بسیار جالب است وپیشنهاد میکنم که تمان کسانیکه مطالعه کردن را دوست دارند این سفر نامه راحتما بخوانند ودر اینده نزدیک به موزه برادران امیدوار در سعد اباد خواهم رفت ودوست دارم از نزدیک با ایشان ملاقات کنم .امید دارم که همواره موفق باشند

  2. سلام.من متخصص زنان هستم .دوست داشتم در مورد طب سنتی در مناطق دورافتاده و اقوام مختلف جهان اطلاعاتی کسب کنم.آیا امکان دارد تلگرام یا یک راه ارتباطی با آقای امیدوار جهت کسب این اطلاعات در اختیارم بگدارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *